2008. február 1., péntek

Előszó utazás előtt...(Korál - Fekete Bárány)

Az ember élete során furcsa szokásokat vesz fel: némelyeket babonából, másokat meg a véletlennek köszönhetően. Amint meséltem, 1978-79-es tanévben odakint voltam Tiranában magántanulóként, azonban nyolcadikban ezt már nem vállaltuk, így bekerültem a Külügyminisztérium kollégiumába és iskolát is váltottam (ezúton is örök hálám a Lisznyai utcai általános iskolának, ahol nagyon jól éreztem magam - kár, hogy csak egy évig tartott...). A tavaszi szünet előtt néhány nappal, hétfőn édesanyámmal a Kálvin téri áruházban vásároltunk. Hogy miért emlékszem a hétfőre majd 28 év távlatából? Azért , mert a hanglemezboltban mindig hétfőnként volt a 20%-os kedvezmény, amikor az egyébként 90 forintba kerülő magyar albumokat 72 forintért lehetett megvásárolni. Sikerült rábeszélni anyámat, hgoy a Tiranába kivivendő holmik mellé vegyünk egy lemezt is, így vettük meg a pont akkortájt megjelent első Korál albumot. Hétfő estétől csütörtök kora hajnalig (fél hat körül kellett a repülőtérre indulni) ezt a lemezt hallgattam folyamatosan, úgy, hogy csütörtökön már csak a lemez elejére jutott idő, az instrumentális Előszóra.
Amikor kiértünk Tiranába, kiderült, hogy az épp aktuális "kulturális csomagban" is benne van ez az album, szóval a tavaszi szünet két hete alatt is ezt hallgattam. S a csütörtöki visszaindulás előtt is betettem a lemezt, de akkoris csak a lemez elejére jutott idő... S ha a sors így akarta, ettől kezdve ez a lemez mindig nálam volt kazettán, PC-n, bakeliten, CD-n, USB kulcson, MP3 lejátszón (attól függően, hogy hogyan fejlődött a technológia és hogyan telt az idő), s mielőtt repülővel utaztam, mindig meghallgattam. Így lesznek a véletlenekből megszokások...

Sajnos az Előszóból nincs YouTube videó, ezért következett ugyanarról a lemezről a Fekete Bárány, s ha legközelebb repülőre ülök, ismét megszólal majd az Előszó, immáron lassan 28 éve..

2 megjegyzés:

Goten írta...

Az ott tán nem az öreg Dorozsmai a dobok mögött? :-) Nagyon jó nóta ez. Bárcsak ma is a prog és a dallamos rockzenék uralnák a magyar piacot...

Egyfejű írta...

Halli goten!
Egész addig, amíg magyar vezető keradóban elhangozhat következmények nélkül, hogy a Queen sosem énekelt japóul, addig a szutyokfelhozatal lesz, nomeg az "alternatív" jelző a hót hamis de futtatandó félafrikai "előadónőre".